Forum www.wsplodz09.fora.pl Strona Główna www.wsplodz09.fora.pl
Forum studentów Wyższej Szkoły Pedagogicznej 09/12
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Materiały do nauki
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wsplodz09.fora.pl Strona Główna -> Przedmioty semestr I zimowy / Pedagogika ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:32, 02 Lut 2010    Temat postu: Materiały do nauki

[link widoczny dla zalogowanych] polecam fajna stronka o pedagogice, jest dużo materiałów do ściągnięcia.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:42, 02 Lut 2010    Temat postu:

wiecie co, poszukałam troche w necie i znalazłam zagadnienia jakie mieli rok temu na egzaminie:

1. Podstawowe pojęcia w pedagogice:
- edukacja
- wychowanie
- socjalizacja
- kształcenie
- nauczanie
- uczenie się
2. Struktura pedagogiki jako nauki
3. Subdyscypliny pedagogiki i kryteria ich podziału
4. Podejście badawcze w pedagogice
5. Procesy składające się na edukację wg. Z. Kwiecińskiego
6. Modele szkoły współczesnej
7. Współczesne prądy i kierunki pedagogiczne:
- pedag.pozytywistyczna, personalistyczna, egzystencjalna, Religi, Nowego wychowania, pragmatyzm, Moutessori, Korczaka, antyautorytarna
8. Problemy polskiej oświaty XX
9. Główne podejścia oceniania (ocenianie konwencjonalne, niekonwencjonalne, podejście behawiorystyczne i humanistyczno-poznawcze)
10. Szkolne środowisko uczenia się

AD 1
UCZENIE SIE jest procesem nabywania wzglednie trwalych zmian w szeroko rozumianym zachowaniu (wiadomosci, umiejetnosci, nawyki, postawy) w toku bezposredniego i posredniego poznawania rzeczywistosci (doswiadczenia i cwiczenia).
NAUCZANIE natomiast jest procesem kierowania uczeniem sie uczniow w toku planowej pracy nauczyciela z uczniami.
EDUKACJA to ogol oddzialywan sluzacych formowaniu sie (zmienianiu, rozwijaniu) zdolnosci zyciowych czlowieka.
WYCHOWANIE to swiadome i celowe dzialanie pedagogiczne zmierzajace do osiagniecia wzglednie stalych skutkow (zmian rozwojowych) w osobowosci wychowanka.
KSZTAŁCENIE - to system działań zmierzających do tego aby uczącej się jednostce umożliwić poznanie świata, przygotowanie się do zmieniania świata i ukształtowanie własnej osobowości.
SOCJALIZACJA - proces uczenia się dzięki któremu człowiek, jednostka biologiczna staje się istota społeczną, członkiem określonego społeczeństwa i reprezentantem określonej kultury.

AD 2
pedagogkia jest nauka ponieważ posiada:
- własny podmiot badań ( praketyka edukacyjna - działanie instytucji, stosunki miedzyludzike, zmainy zachodzące w jednosce)
- własny system pojęciowy (powstaje na podstawie załozen teoretycznych lub wyników badań praktyki edukacyjnej)
- własne metody badań
- własne teorie opisujace i wyjasniajace podmiot badan ( reprezentacje złozone z twierdzen pozwalających wyjasnic praktyke edukacyjna)

//Pedagogika stała się//
Filozofią(nauka o człowieku)
samodzielną cześcia nauk humanistycznych
przedmiotem kształcenia zawodowego i akademickiego
subiektywną teoria wychowania
wspólnotową formacja intelektualną


AD 3.
SUBDYSCYPLINA NAUKOWA → dział duscypliny nauk, którego przedmiot badań stanowi wybrany obszar, np.Pedagogika społeczna- zajmuje się społecznymi uwarunkowaniami procesów edukacyjnych

1) Kryterium celów działalności edukacyjnej
umiejetnośc logicznego myslenia
podejmowanie decuzji moralnych (dydaktyczna teoria wychowania)

2) Kryterium metodologiczne
obszar analiz ogólnych-pedagogika ogólna, historia wychowania
analizy szczegółowe- pedagogika społeczna

3) Kryterium rozwojowe
pedagogika wieku przedzszkolnego i wczesnoszkolnego
pedagogika dzieci i młodzieży
andragogika ( człowiek dorosły w wieku produkcyjnym)
gerontologia (stary człowiek poza okresem produkcyjnym)

4) Kryterium dewiacji i defektów rozwojowych człowieka
(pedagogika specjalna)
oligafrenopedagogika (osoby uposledzone umysłowo)
surdopedagogika (dzieci niesłyszące)
tyflonpedagogika (niewidome i niesłyszące)
korekcyjna
lecznicza (przewlekle chorzy)
pedagogika uzdolnionych
rewalidacujna- osoby chore i niepełnosprawne

5) Kryterium instytucjonalne
pedagogika przedszkolna, szkolna, szkoły wyższej

6) Kryterium problemowe
porównawcza (porównywanie systemów oświatowych)
pedeutologia (nauczyciel)

7) Kryterium dziedzin działalności ludzkiej
pedagogika pracy socjalnej
pedagogika czasu wolnego
pedagogika opiekuńcza
pedagogika wychowawcza


AD 4

Badania jakościowe:
Subiektywny, związany z kontekstami badanych zdarzeń i zjawisk; podobny do języka potocznego, oddający bezpośrednie doświadczenie wyniesione z terenu badań.

Badania ilościowe:
Intersubiektywny, charakterystyczny dla stosowanych teorii i procedur, a nie osób badanych; dane są często liczbami prezentowanymi w tabelach i wykresach, zależności pomiędzy faktami przedstawiane są w postaci wzorów matematycznych.

Analiza danych
-Dane są analizowane zgodnie z trzema powtarzającymi się zespołami czynności badawczych: 1. Redukcja danych 2. Reprezentacja danych 3. Wprowadzenie i weryfikacja wniosków.
-Dane są analizowane na podstawie modeli statystycznych; ich interpretacje nie wykraczają poza zjawiska mieszczące się w modelach statystycznych.
Narzędzia badawcze
-Rzadko używa się standaryzowanych(ujednoliconych)narzędzi badawczych; badacze sami rozpoznają rzeczywistość na podstawie spostrzeżeń, myśli, uczuć i intuicji.
-Wykorzystywane są narzędzia, za pomocą których można wyselekcjonować z wiedzy czy zachowania badanego interesujące badacza fakty wyraźnie odróżniane od innych faktów.

Organizacja badań
-Badania nie są wcześniej szczegółowo planowane; czynności badacza tworzą się w trakcie pobytu w terenie czy podczas analizy materiału.
-Badania są wcześniej szczegółowo planowane, nic nie dzieje się przypadkowo; każda procedura jest kilkakrotnie weryfikowana badacz zawsze wie od czego zaczyna, co zrobi w trakcie badania i na czym skończy.

Ograniczenia
-Brak możliwości uogólnienia wniosków, odniesienia ich do całej populacji; zaangażowanie badacza w sytuacje badawcze może być obciążone błędem jego obiektywizmu.
-Brak możliwości poznania subiektywnego światła edukacji niemożliwe jest wykroczenie poza zdobyte dane badacz skupia uwagę na poznaniu konstruktu, o którym zakłada się, że jego parametry istnieją w rzeczywistości.

AD 5
.......

AD 6
- model terapeutyczny (w programie szkół ważniejszy jest model emocjonalny – przeżycia dziecka, a nie wiedza. Opiera się na psychologii rozwoju dziecka, ważniejsze są potrzeby psychiczne dziecka niż wiedza. Najważniejsza potrzeba dziecka to bezpieczeństwo.
- model refleksyjny oparty jest na szeroko rozumianych podstawowych progresywistycznych i humanistycznych, przywiązuje dużą wagę do rozwoju poznawczego, wspieranego czynnikami społecznymi. Uczenie ma charakter funkcjonalny, opiera się na aktywności dzieci i odbywa się w pewnych ramach, blokach tematycznych, ścieżek, ważne jest to co wie i co przyda mu się w praktyce.
- Model emancypacyjny, jest to model, który jest złożony bardzo zewnętrznie, składa się z teorii takich jak neoprogresywizmu, rejkonstrukcjonalizmu. Jest to taka radykalna krytyka szkoły. Związany jest z pełnymi prawami ucznia. Opiera się na dużej samodzielności ucznia jak i nauczyciela. Rola nauczyciela pojmowana w charakterze myśli-nauczyciele mieliby stać się autorami nowego ładu społecznego, dokonać kulturalnej odnowy świata. Maja kształtować inny model. Ma kształtować wychowanka, jest to cel postulatywny.


AD 7
Cechy osoby w ujęciu egzystencjalnym
• Autentyczność- wiąże się z urzeczywistnieniem jednostkowości, człowiek jest jedyny w swoim rodzaju.
• Zaangażowanie- wynika z właściwego odkrycia miejsca w którym się znajduje, razem z wszelkimi trudnościami jakie go spotykają.
• Dialogiczność- opiera się na uznaniu wolności zarówno własnej jak i innych.
Dialog - metoda komunikowania się, daje ona możliwość wypowiedzenia i zrozumienia drugiego człowieka, współdziałanie
Człowiek dialogu przyjmuje postawę otwartą na zrozumienie drugiego człowieka w trzech sferach:
• poszukiwanie wraz z innymi prawdy, czyli dialog rzeczowy
• dążenie do współwolności z otoczeniem, dialog personalny
• oddanie siebie do dyspozycji partnera przez miłość (dialog egzystencjalny).

Pedagogika pragmatyzmu
John Dewey (1859-1952)
• uczenie się przez doświadczenie i działanie
• indywidualizm pedagogiczny
• edukacja i demokracja.
Dewey krytykował przeszłość i odrzucał sposób kształcenia oparty na przekazywaniu materiału, kształcenia zawierającego gotową wiedzę. Tradycyjna edukacja nauczycieli narzucała metody i treści kształcenia z góry.
Szkoła jest miejscem wymiany doświadczeń i przez to się uczymy. Nauczyciel powinien rozszerzać doświadczenia uczniów i opierać się na nich. Zadaniem nauki nie jest podanie gotowej, niezawodnej wiedzy ale przyjęcie roli przewodnika w procesie edukacyjnym. Jeśli dziecko może oprzeć się na doświadczenia i wzrasta jego motywacja i efektywność.
Reakcje dziecka są odmienne w zależności od jego charakteru - ujęcie subiektywne. Warunki życia dziecka też są odmienne – ujęcie obiektywne w kontekście społecznym.
Respektowanie – szacunek dla indywidualnych różnic. Trzeba się koncentrować na tym co jest w jednostce nietypowe i niepowtarzalne.
Nacisk na współdziałanie jako postawa edukacyjnej aktywności człowieka. Demokracja jest tu związana z dążeniem pragmatystów do osiągnięcia równowagi społecznej.
Pedagogika pozytywistyczna – z punktu widzenia filozofii jest to dążenie do stworzenia programu naukowej filozofii i naukowego światopoglądu. Dążenie do wytwarzania wiedzy pewnej o rzeczywistości edukacyjnej i oświatowej przydatnej do przewidywania tego co na pewno się zdarzy, czyli wytwarzanie takiej wiedzy, która umożliwia skuteczne przewidywanie i projektowanie działań zmierzających do osiągnięcia określonych celów.
Pedagogika ta odnosi się do tego co dzieje się w praktyce.


PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA PEDAGOGIKI KORCZAKA:
1. Szacunek dla dziecka jako człowieka rozwijającego sie poprzez własną aktywność, jako podmiotu. Podkreślał znaczenie prawo dziecka do szacunku. Ujmowanie dziecka jako podmiotu, który poprzez własną aktywność rozwija się.
2. Zasad i praktyka partnerstwa dziecka w procesie wychowania. Zwracał uwagę na nierównoprawną pozycję dziecka w społeczeństwie i zależność od dorosłych.
3. Prawo dziecka do opieki oraz odpowiedzialność społeczeństwa dorosłych za warunki życia dziecka.
4. Poszukiwanie syntezy wiedzy o dziecku.
5. Techniki działania pedagogicznego jako konsekwencja przyjętych ogólnych założeń systemu opiekuńczo -wychowawczego.
6. Koncepcja wychowawcy wynikająca z ogólnej postawy Korczaka wobec dziecka (to co robi uważa za wzór dla nauczycieli).

M. Montessori ( 1870 – 1952) uważa że dziecko jest budowniczym samego siebie, a ten proces budowy powinien przebiegać w interakcji z otoczeniem. Dziecko należy uznać za istotę pełnoprawną, która wywiera wpływ na dorosłych – jest więc równoprawnym partnerem.
Punktem zwrotnym koncepcji jest odkrycie tzw. POLARYZACJI UWAGI!!!!- zjawisko głębokiego i długotrwałego zainteresowania dziecka jednym przedmiotem lub jedną czynnością. Dziecko ma możliwość pozostania przy przedmiocie albo czynności a później powrócić do tego. Nauczyciel musi rozróżnić potrzeby rozwojowe dziecka.
WRAŻLIWE FAZY:
1. od momentu narodzin do 6 roku życia – wrażliwość na język mówiony i pisany, na ruch, zachowania społeczne i porządek;
2. 7-12 lat – wrażliwość na moralność, sprawiedliwość, uczucia religijne, na rozróżnienie pojęć takich jak dobro i zło. Wrażliwość na rozmaite dziedziny nauki ( umiejętność korzystania z nich), moment rozpoznawania reguł, wartości i norm moralnych w otoczeniu społecznym.
1. ASPEKT OSOBOWY – osoba nauczyciela, wymieszana wiekowo grupa dzieci i rodzice, współpraca między nauczycielem, dzieckiem i rodzicem. Różnica wieku między dziećmi wymieszanymi grupowo nie jest duża-ok. 2-3 lata.
3. Zainteresowanie światem zwierząt, roślin, zwiększa się podatność na zdobywanie wiedzy – dziecko studiuje całość poprzez badanie detali.
4. 13-18 lat – wrażliwość na godność osobistą, odpowiedzialność i wiara we własne siły. Dziecko oddala się od rodziców, poszukuje własnych systemów wartości; różne rodzaje dorosłości.
Wychowanie musi przebiegać w organizowanym otoczeniu. M. Montessori podobnie jak H. Radlińska wychowanie traktuje jako wspieranie, pomoc w indywidualnym rozwoju. Zadaniem rodziców, nauczycieli jest organizowanie takiego otoczenia w szkole, w domu, które sprzyjać będzie wspieraniu rozwoju. Montessori podkreśla:
3 ASPEKTY ORGANIZOWANIA DZIECKU OTOCZENIA
2. ASPEKT MATERIALNY – odpowiedni budynek, znajdujące się w nim sprzęty, pomoce dydaktyczne wspierające prawidłowy rozwój dziecka;
3. ASPEKT STRUKTURALNO – DYNAMICZNY – normy budowy właściwego rozwoju, zasady pracy z pomocami rozwojowymi oraz zasady porządku i wolności zgodnie z teorią wychowania Montessori.


AD 8
...........

AD 9
OCENIANIE KONWENCJONALNE
(TESTY)
*drukowane-diagnostyczne , uzdolnień, oceny, czytania, rozumowania werbalnego, oceny poziomu wyjściowego
*opracowane przez nauczycieli
(WYPRACOWANIA)
-prace pisemne
-eseje
-prace domowe, klasowe
-prace pisane na zadany temat bądź dowolny
(ODPYTYWANIE)
-pytania rozstrzygnięcia
-pytania dopełnienia
-pytania otwarte
(OBSERWACJA)

OCENIANIE NIEKONWENCJONALNE
*Portfolio
*rozmowy i nagrody
*nagrania audio i video
*prezentacje(przedstawienia teatralne, wieczorki poetyckie, panel dyskusyjny, sesja własnych dokonań

behawiorystyczne podejście:
1)przedmiot oceny- produkt kształcenia(przyswojona wiedza i wykształcone umiejętności,
2)cele-pomiar(różnicowanie),
3)forma- stopnie szkolne, punkty,
4)atmosfera- formalna, sztywne reguły, oparta na pewnych niezmiennych regułach

podejście humanistyczno-poznawcze:
1)proces uczenia się,
2)przekazywanie informacji zwrotnych(wspieranie),
3)ocena opisowa, ocenianie grupowe,
4) naturalna oparta na sympatii i empatii, maksymalizująca pozytywne uczucia do uczenia się i minimalizująca prawdopodobieństwo pomniejszania poczucia wartościwłasnej, zachęcająca do samooceny


AD 10.
nie wiem co dokładnie ale chyba:
-zasoby materialne:
Architektura szkoły, pomoce naukowe itp.
-ludzie:
Członkowie szkolnej społeczności
-wzorce porozumiewania się dominujące w klasie szkolnej.


dopiszcie jeszcze te pytania które ja nie wypisałam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaulinaN




Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:51, 02 Lut 2010    Temat postu:

dzieki Pati :*

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sandra




Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Wto 20:53, 02 Lut 2010    Temat postu:

Fajny test, żadnej odpowiedzi nie znam Very Happy
Ta babka mówiła, że będzie sam test wyboru praktycznie z jedną poprawną odpowiedzią + dwa pytania otwarte, więc mam nadzieję, że będzie łatwiejszy Smile
Ale wielkie dzięki za te pytania Smile I szacunek za samozaparcie żeby to znaleźć Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sandra dnia Wto 20:54, 02 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aga1990lodz




Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 21:14, 02 Lut 2010    Temat postu:

dzięki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bwij




Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:50, 03 Lut 2010    Temat postu:

do ad. 10 mam więcej coś :

Szkolne środowisko uczenia się
1)Kultura organizacyjna szkoły
-wytwory: rytuały, role, normy funkcjonujące w danej szkole
-wartości, czyli: prezentacja pożądanych stanów rzeczy: działania nauczycieli wyznaczającymi pewną hierarchiczną wartość
-założenia: idea przekonanie .które leża u podstaw programu i organizacji szkoły .
2)komunikacja, czyli porozumiewanie w klasie szkolnej.
3)Ład i dyscyplina w klasie szkolnej.
4)Motywowanie obszaru działań motywacyjnych ucznia
5)Ocenianie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna




Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 16:56, 03 Lut 2010    Temat postu:

Czy ma ktoś mozliwosc by umiescic tutaj 2 ostatnie wykłady z pedagogiki?? Byłabym wdzięczna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bwij




Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:07, 03 Lut 2010    Temat postu:

to jest chyba ostatni
Plan Winnetowski
Autor: C. washburne
Miejsce powstania: Winnetka (ok. Chicago)
Charakterystyka: wyróżnia się przedmioty obowiązkowe, realizowane w ramach zajęć przedpołudniowych, których treści każdy uczeń musi opanować w dowolnym czasie poprzez pracę jednostkową, grupową, oraz grupę przedmiotów realizowanych po południu w ramach grup zainteresowań


Plan Daltoński
Autor: H. Parkins
Miejsce: Dalton
Charakterystyka: całoroczny plan nauczania jest podzielony na miesięczne zadania (opatrzone instrukcją). Uczniowie mają swobodę w wyborze zajęć i czasu pracy, muszą jedynie wypełnić kontrakt. Do dyspozycji mają pracowanie przedmiotowe i konsultacje z przebywającymi w nich nauczycielami. Nauczyciel raz w tygodniu prowadzi zajęcia z całą klasą, oraz sprawdza wykonanie indywidualnych zadań.

plan Jenajski:
Autor: P. Petersen
Miejsce powstania: Niemcy Holandia , 1920
Charakterystyka: Szkoła ma charakter wspólnoty życia i pracy wzorowanej na rodzinie. Nie ma tu podziału na klasy i przedmioty nauczania. Uczniowie tworzą dwie wspólnoty obejmujące po 3 roczniki. Corocznie najstarszy rocznik wchodzi do grupy wyższej, stając się tam rocznikiem najmłodszym. Do wspólnot należą rodzice i nauczyciele. Wychowanie zajmuje prymarne, wobec nauczania, miejsce. Nauczanie polega na opracowaniu kolejnych tematów.

Podejście do oceniania:
Behawiorystyczne i Humanistyczno poznawcze

Behawiorystyczne
Poznawcze
Przedmiot oceny : produkt kształcenia ( przyswojona wiedza)
Cele: Pomiar
Forma: Stopnie szkolne, punkty
Atmosfera: formalna, sztywne reguły, dystans między nauczycielem a uczniem
Mocne strony: obiektywność, sprawiedliwość
Słabe strony: Ukryty program, korzystanie z oceniania jako instrumentu nagradzania i karania
Przedmiot oceny: proces uczenia się
Cele: przekazywanie informacji zwrotnych
Forma: Ocena opisowa, ocenianie grupowe
Atmosfera: naturalna oparta na sympatii i empatii, maksymalizująca pozytywne uczucia do uczenia się i minimalizująca prawdopodobieństwo pomniejszania poczucia własnej wartości, zachęcająca do samouczenia
Mocne strony: konkretność, kształtujący charakter, umożliwianie prezentacji umiejętności
Słabe strony: czasochłonność, wybiórczość, zagrożenie naruszenia prywatności, trudności w określaniu wpływu innych osób


Ocenianie konwencjonalne:
Testy: drukowane, diagnostyczne, osiągnięć, różnicujące, czytania ze zrozumieniem itd.
Wypracowania: prace pisemne, eseje, p. domowe, p. klasowe
Odpytywanie: pytania rozstrzygnięcia, pytania dopełnienia, pytania otwarte
Obserwacja

Ocenianie niekonwencjonalne:
Portfolio
Rozmowy i narady
Nagrania audio video
Prezentacje
Przedstawienia teatralne
wieczorki poetyckie
panel dyskusyjny
sesja własnych dokonań

Środowisko szkolne:

Kultura organizacji szkoły: jedno ze źródeł zewnętrznych wobec jednostki bodźców, skupia ona w sobie oczekiwania wobec szkoły, ideologie, systetmy wartości determinujące jej kulutorową, polityczną i ekonomiczną misje. Poznać kulture szkoły, to poznać wytwory , założenia i wartości obecne w szkole.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kokainka




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 20:18, 03 Lut 2010    Temat postu:

Jak ja patre na to co tu jest i na moje notatki to mam całkiem co innego Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sandra




Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Czw 13:21, 04 Lut 2010    Temat postu:

Słyszałam plotki, że kobitka od pedagogiki stawia ujemne punkty za złe odpowiedzi. Wiecie coś na ten temat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Martek




Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 13:55, 04 Lut 2010    Temat postu:

Też tak słyszałam :/ wiec lepiej nic nie zaznaczac chyba ale to głupie ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sandra




Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Czw 14:02, 04 Lut 2010    Temat postu:

Teoretycznie ona nic na ostatnich zajęciach o tym nie mówiła...
ale jeśli tak robi, to marna metoda :/ bo każdy się będzie bał zaznaczać cokolwiek żeby punktu nie odjęła... :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gosia1414




Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:17, 04 Lut 2010    Temat postu:

Jesli rzeczywiscie tak jest ze odejmuje punkty to musi nas o tym poinformowac nie mozna sobie tak od masz odjac komus punkty;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:20, 04 Lut 2010    Temat postu:

to musimy się jej na początku zapytać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sandra




Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Czw 14:22, 04 Lut 2010    Temat postu:

No ok, to jutro się spytamy jeśli ona sama nic na ten temat nie powie... Możliwe, że to tylko plotki, ale od kilku osób tak już słyszałam... także dowiemy się dopiero jutro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eweliś




Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:24, 04 Lut 2010    Temat postu:

A skąd macie takie informacje?? bo z pedagogiki pracy też słyszałam, że miało być kilkanaście wersji Wink niby babka nic nie mówiła o punktach ujemnych na wykładach ale wszystkiego się można spodziewać w sumie :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sandra




Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Czw 14:32, 04 Lut 2010    Temat postu:

Wiesz co, ja to słyszałam wczoraj i dzisiaj od dziewczyn z naszego rocznika, mówił żeby uważać właśnie co się zaznacza, bo ona stawia jakieś punkty ujemne. Tak sobie myślę, że z jednej strony nie słyszałam żeby ta babka mówiła coś o takim sposobie oceniania, ale skoro ona mówiła, że swój przedmiot uważa za najważniejszy to już nie wiem co myśleć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gosia1414




Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:32, 04 Lut 2010    Temat postu:

Ja to tez slyszalam ze niby z psychologi ma odejmowac a nic takiego dzisiaj nie bylo;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sandra




Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Czw 14:33, 04 Lut 2010    Temat postu:

Może po prostu trzeba się nauczyć Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eweliś




Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:42, 04 Lut 2010    Temat postu:

Wypadałoby Razz ale z tym, że jej przedmiot jest najważniejszy to była jakaś gadka, ze każdy wykładowca uważa swój przedmiot za najwazniejszy i ona też wiec to bylo humorystycznie Razz a co do ujemnych punktów... chyba nie będzie źle.. bo to tak jakby nikt nie mógł się pomylić... nawet najlepszy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wsplodz09.fora.pl Strona Główna -> Przedmioty semestr I zimowy / Pedagogika ogólna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin