Forum www.wsplodz09.fora.pl Strona Główna www.wsplodz09.fora.pl
Forum studentów Wyższej Szkoły Pedagogicznej 09/12
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania do egzaminu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wsplodz09.fora.pl Strona Główna -> Przedmioty semestr II letni / dydaktyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aneta




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 18:28, 21 Cze 2010    Temat postu:

Dzięki Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aneta dnia Pon 18:29, 21 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:14, 21 Cze 2010    Temat postu:

etapy przygotowania testu:
1 określenie zakresu tematycznego
2 ustalenie rodzaju testu
3 opracowanie planu testu
4 wybór rodzaju testu
5 konstrukcja zadań
6 ustalenie zasad interpretacji wyników
7 ustalenie warunków testowania

co zawiera i co to jest podstawa programowa i program kształcenia... macie to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aneta




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 19:32, 21 Cze 2010    Temat postu:

Podstawa programowa - to dokument zawierający treści obowiązkowe na danym etapie nauki szkolnej w całym kraju.

Struktura podstawy programu:
- cele edukacyjne
- zadania szkoły
- treści
- osiągnięcia

Program kształcenia - dokument zawierający poza treściami obowiązkowymi ujętymi w podstawie jeszcze inne dodatkowe treści dobrane przez autora programu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pati
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:33, 22 Cze 2010    Temat postu:

a co z tą definicją form kształcenia? Ma to ktoś?

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia K




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 8:51, 22 Cze 2010    Temat postu:

Mi się wydaje że to chodzi o ten podział , szkolne pozaszkolne itd Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plastyc




Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 8:52, 22 Cze 2010    Temat postu:

jutro o ktorej piszemy dydaktyke i w jakiej auli?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia K




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 8:56, 22 Cze 2010    Temat postu:

8.15 do 9.00 mamy 45 min... a w auli nie wiem chyba w 1

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia K




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 9:20, 22 Cze 2010    Temat postu:

jakie macie strategie kształcenia??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eyewitness6




Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:27, 22 Cze 2010    Temat postu:

ej bo ona podała, że mają być elementy procesu kształcenia ( cele, środki, treści, metody, formy, zasady) wraz z definicjami...ale my nie mieliśmy do tego definicji chyba;p...prawda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna




Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 9:28, 22 Cze 2010    Temat postu:

ona cos wspominala o tym ze ogolna i specjalna pisza oddzielnie? bo specjalna ma napisane ze na 9

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia K




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 9:28, 22 Cze 2010    Temat postu:

Aneta napisał:
Mnie się wydaje, że etapy rozwiązywania problemów są w wykladzie 5 tzn. w kształceniiu wielostronnym...

KSZTAŁCENIE PROBLEMOWE

Sesja pomysłów " burza mózgu"

1. przygotowanie tematyki sesji, dobór uczestników, określenie czasu i miejsca sesji
2. przedstawienie problemu, określenie celów poszukiwań i zasad pracy
3. zgłaszanie pomysłów rozwiązań przedstawionego problemu
4. zapisywanie pomysłów
5. wartościowanie pomysłów
6. wybór rozwiązania optymalnego






wg mnie to ta burza mózgów jest źle bo ją zalicza się do metod aktywizujących.... ale ja juz sama nie wiem...;/;/ kurka...;/no//....Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kasia K dnia Wto 9:29, 22 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia K




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 9:30, 22 Cze 2010    Temat postu:

eyewitness6 napisał:
ej bo ona podała, że mają być elementy procesu kształcenia ( cele, środki, treści, metody, formy, zasady) wraz z definicjami...ale my nie mieliśmy do tego definicji chyba;p...prawda?


ja znalazłam definicje;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia K




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 9:30, 22 Cze 2010    Temat postu:

Justyna napisał:
ona cos wspominala o tym ze ogolna i specjalna pisza oddzielnie? bo specjalna ma napisane ze na 9


tak jestesmy podzieleni...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia K




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 9:42, 22 Cze 2010    Temat postu:

ma ktoś sposoby oceniania osiągnięć uczniów??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eyewitness6




Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:45, 22 Cze 2010    Temat postu:

Strategia kształcenia - całkowita koncepcja kształcenia obejmująca różne metody i techniki stosowane przez nauczyciela, służące osiągnięciu założonych celów nauczyciela.

- Informacyjna- w której nauczyciel posługuje się podającymi metodami nauczania ( droga poznawcza- uczeń przyjmuje informacje)...
Metody podające: wykład informacyjny, opis, opowiadanie, objaśnienie, praca z tekstem.

- Problemowa- w której nauczyciel posługuje się poszukującymi i badawczymi metodami nauczania ( poszukującymi i badającymi mają być uczniowie - będzie się opierać na rozwiązywaniu problemu)
Metody: dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, metoda projektów, sesja pomysłów, wykład problemowy.

- Emocjonalna( strategia dydaktyczna, w której nauczyciel posługuje się waloryzacyjnymi metodami nauczania [ zaangażowanie emocjonalne uczniów]- Metody: impresyjna, inscenizacji, ekspresyjna)

- Operacyjna ( strategia dydaktyczna, w której nauczyciel posługuje się praktycznymi metodami nauczania-
Metody: ćwiczeń i eksperymentu)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eyewitness6




Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:46, 22 Cze 2010    Temat postu:

tak...my ( ped. specjalna) piszemy od 9 do 9:45

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia K




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 9:49, 22 Cze 2010    Temat postu:

eyewitness6 napisał:
Strategia kształcenia - całkowita koncepcja kształcenia obejmująca różne metody i techniki stosowane przez nauczyciela, służące osiągnięciu założonych celów nauczyciela.

- Informacyjna- w której nauczyciel posługuje się podającymi metodami nauczania ( droga poznawcza- uczeń przyjmuje informacje)...
Metody podające: wykład informacyjny, opis, opowiadanie, objaśnienie, praca z tekstem.

- Problemowa- w której nauczyciel posługuje się poszukującymi i badawczymi metodami nauczania ( poszukującymi i badającymi mają być uczniowie - będzie się opierać na rozwiązywaniu problemu)
Metody: dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, metoda projektów, sesja pomysłów, wykład problemowy.

- Emocjonalna( strategia dydaktyczna, w której nauczyciel posługuje się waloryzacyjnymi metodami nauczania [ zaangażowanie emocjonalne uczniów]- Metody: impresyjna, inscenizacji, ekspresyjna)

- Operacyjna ( strategia dydaktyczna, w której nauczyciel posługuje się praktycznymi metodami nauczania-
Metody: ćwiczeń i eksperymentu)


dziękowaćWink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia K




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 10:21, 22 Cze 2010    Temat postu:

Pomóżcie mi nie moge nigdzie znaleźć SPOSOBÓW OCENIANIA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW

:/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaaarooo




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:36, 22 Cze 2010    Temat postu:

[quote="Kasia K"]Pomóżcie mi nie moge nigdzie znaleźć SPOSOBÓW OCENIANIA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW

Też mam z tym problem...
Wydaję mi się, że to jest pomiar dydaktyczny i test dydaktyczny ale nie jestem pewna..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sandra




Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Wto 12:11, 22 Cze 2010    Temat postu:

Powiedzcie mi, jak dokładnie wygląda ten temat o ETAPIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW? Za cholere nie mogę tego znaleźć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wsplodz09.fora.pl Strona Główna -> Przedmioty semestr II letni / dydaktyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin