 |
www.wsplodz09.fora.pl Forum studentów Wyższej Szkoły Pedagogicznej 09/12
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bwij
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:27, 29 Sty 2010 Temat postu: Pytania które padły na egzaminie |
|
|
I grupa od A-K :
nie po kolei ale to chyba nie problem
2 fundamentalne założenia socjologii
2 przyczyny występowania konformizmu w społeczeństwie
zbiorowości (etniczne?): zaznaczyc jakie cechy je charakteryzują
Treści: wartości, sankcji norm i trzeba było dopisac dalej
różnice pomiędzy narodem a społeczeństwem
jaźń odzwierciedlona , nieodzwierciedlona i chyba dalej trzeba bylo wypisac jakie jeszcze
grupa pierwotna: podane były cechy i które poprawne zaznaczyc
wiedza potoczna -
socjogenne elementy osobowosci.
2 grupa od k do w:
Cechy wiedzy potocznej: zaznaczyc odpowiednie
Jakie cechy świadczą o spójności grupy : wypisac
a sex b gender : co mówi o naszej płciowej psychice czy jakos tak nie pamietam dokładnie
dezintergacja osobwości : w jaki sposób powstaje ?
cechy grupy pierwotnej : wypisac
sekta grupa socjologów itd : czy można powiedziec ze są grupą społeczną?
sposoby poznawania rzeczywistosci socjologicznej?
i coś o grupie terytorialnej nie pamietam dokładnie
jak ktos pamięta coś jeszcze to dopisujcie i moze od razu odp na pytania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaulinaN
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:24, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
ja mialam tą drugą grupę...
tylko ze byly ogolnie 4 wersje :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bwij
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:17, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
dlatego dobrze by było żeby każdy jeszcze dopisał wszystkie pytania które pamięta , łatwiej się bedzie nauczyc na poprawke, bo zapewne sporo osób będzie ją miało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kozickaasia
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:51, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
SOCJOGENNE ELEMENTY OSOBOWOŚCI
a) KULTUROWY IDEAŁ OSOBOWOŚCI
b) ROLE SPOŁECZNE
c) JAŹŃ SUBIEKTYWNA
d) JAŹŃ ODZWIERCIEDLONA
PRZYCZYNY WYSTĘPOWANIA ZACHOWAŃ KONFORMISTYCZNYCH
1. Zachowania innych często informują nas, jak należy postąpić w nowych dla nas sytuacjach, naśladowanie innych pomaga rozwiązać nasze problemy
2. Obawa, strach przed karą za zachowania odmienne od obowiązujących
3. Akceptacja przez innych, pozyskanie / zachowanie ich życzliwości, chęci uczestniczenia w zbiorowości, „bycia razem”
NARÓD A SPOŁECZEŃSTWO
~ z narodem wiążą się niezwykle silne uczucia, społeczeństwo nie budzi emocji
~ naród jest wartością autoteliczną, społeczeństwo jest wartością instrumentalną
~ społeczeństwa są najczęściej złożone z różnych narodów i grup etnicznych, a członkowie narodu wchodzą w skład różnych społeczeństw
~ społeczeństwo jest zróżnicowaną i często rozdzieraną konfliktami zbiorowością
~ naród jest postrzegany jako jednolita całość, jako wspólnota, której wszyscy członkowie są braćmi bez względu na to, gdzie żyją i czym się zajmują
FUNDAMENTALNE ZAŁOŻENIA SOCJOLOGII
1. Społeczeństwo jest całością – wszelkie procesy i zjawiska (masowe, indywidualne) należy rozpatrywać w odniesieniu do społeczeństwa jako całości.
2. Społeczeństwo jest strukturą – tzn. całością złożoną z większych i mniejszych części, wzajemnie ze sobą powiązanych, zależnych od siebie, kooperujących, walczących miedzy sobą.
3. Społeczeństwo i zachodzące w nim procesy, zjawiska należy rozpatrywać w kontekście historii „długiego trwania”, oddziaływania procesów historycznych.
4. Społeczeństwo podlega nieustannym zmianom
5. Żadnego społeczeństwa nie można analizować w oderwaniu od innych, podobnych lub różniących się pod względem kultury społeczeństw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kozickaasia
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:53, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem ja pamietam że te zagadnienia były ale co dokładnie nie wiem-zadań nie pamiętam... Oczywiście jakby ktoś to potem podsumował z forum.. jak już zbierzemy zadania to dobrze by było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eweliś
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:11, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Jeszcze coś było o sposobie interpretowania społeczeństwa i chyba był jakis opis i zaznaczyć. Do wyboru było: grupowy, demograficzny, systemowy i strukturalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eweliś
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:15, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
A... i o grupie etnicznej.. były wypisane cechy i trzeba było wybrać pasujące. I chyba to wszystko. (dopisałam pytania do tej grupy drugiej )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaulinaN
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:21, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
nie pamieta ktos jeszcze innych grup ?
bo narazie mamy 2... a 4 byly
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eweliś
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:51, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jesteś pewna, że były 4?? bo pisałam w grupie tej drugiej, siedziałysmy w rzędzie we trzy i każda miała to samo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaulinaN
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:58, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
tak rozdawaly 3 osoby...
i kazda miala inna grupe... 2 kolesi i ten od socjologi...
musieliście dostac kartki od tego samego czlowieka
byly 3 albo 4 grupy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eweliś
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:22, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
no nie wiem... może ktoś tu zaglądający z grupy drugiej miał inne pytania niż zostały podane??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gosia1414
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:26, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Boze byly tylko dwie grupy kazdy mial to samo;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aga1990lodz
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 23:05, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
dla mnie byy tylko 2 grupy a gościu chyba na poprawki daje 4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gosia1414
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:32, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety najlepiej trzeba sie nauczyc nie liczyc na to ze ktos da nam niby te 4 grupy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eweliś
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:02, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
no więc właśnie... nie sądze żeby ktoś miał co innego niż tutaj udało nam sie zapisać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
martuska012
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin / Łódź
|
Wysłany: Wto 18:47, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mnie akurat nie było na egzaminie ze socjologii, miałam przełożony z ważnych przyczyn, ale ułatwiając Wam i sobie życie opracowałam większość z tych pytań (wg podanych slajdów) , które mieliście.
Pytania z waszego egzaminu:
Gr.1 (A-K)
1.Fundamentalne założenia socjologii:
1. Społeczeństwo jest całością - wszelkie procesy i zjawiska (masowe, indywidualne) należy rozpatrywać w odniesieniu do społeczeństwa jako całości
2. Społeczeństwo jest strukturą – tzn. całością złożoną z większych i mniejszych części, wzajemnie ze sobą powiązanych, zależnych od siebie, kooperujących, walczących między sobą
3. Społeczeństwo i zachodzące w nim procesy, zjawiska należy rozpatrywać w kontekście historii, „długiego trwania”, oddziaływania procesów historycznych
4. Społeczeństwo podlega nieustannym zmianom
5. Żadnego społeczeństwa nie można analizować w oderwaniu od innych, podobnych lub różniących się pod względem kultury społeczeństw.
2. Przyczyny występowania konformizmu w społeczeństwie:
KONFORMIZM – „dostosowanie własnego zachowania i sposobu myślenia do zachowania i myślenia innych członków grupy
PRZYCZYNY WYSTĘPOWANIA ZACHOWAŃ KONFORMISTYCZNYCH
1. Zachowania innych często informują nas, jak należy postąpić w nowych dla nas sytuacjach, naśladowanie innych pomaga rozwiązać nasze problemy
2. Obawa, strach przed karą za zachowania odmienne obowiązujących
3. Akceptacja przez innych, pozyskanie/zachowanie ich życzliwości, chęci uczestniczenia w zbiorowości, „bycia razem”
3.Cechy zbiorowości etnicznych:
1. Nazwa zbiorowości - ma znaczenie symboliczne
2. Przekonanie o wspólnym pochodzeniu - legendy i mity mówiące o wspólnym pochodzeniu określają miejsce i pozycje zbiorowości w świecie
3. Wspólne dzieje, wspólna pamięć o przyszłości
4. Własna, odrębna kultura
5. Związek z określonym terytorium - „własne miejsce na ziemi”, z którym są związane narodziny zbiorowości i istotne fragmenty jej dziejów
6. Poczucie solidarności i tożsamości –znaczna spójność i więź społeczna
4.Treści: wartości, normy, sankcje
WARTOŚCI-
NORMA SPOŁECZNA - reguła regulująca stosunki między ludźmi na względnie rozległym obszarze i/ lub w ciągu życia kilku pokoleń
SANKCJA
-„reakcja grupy na zachowania członków grupy w sytuacjach społecznie ważnych”
-„ nagrody za konformizm względem norm; lub karanie za złamanie tychże”
RODZAJE SANKCJI
1) pozytywne (nagrody) 2) formalne
negatywne (kary) nieformalne
- pozytywne formalne (np. nagroda za wskazanie miejsca pobytu przestępcy, odznaczenie)
- pozytywne nieformalne (np. uśmiech, okazanie szacunku, aprobata)
- negatywne formalne (np. wyrok sądowy, nagana)
- negatywne nieformalne (np. wyśmiewanie, pogarda ostracyzm, lekceważenie)
5.Różnice między narodem a społeczeństwem
- z narodem wiążą się niezwykle silne uczucia, społeczeństwo nie budzi emocji
- naród jest wartością autoteliczną, społeczeństwo jest wartością instrumentalną
- społeczeństwa są najczęściej złożone z różnych narodów i grup etnicznych, a członkowie narodu wchodzą w skład różnych społeczeństw
- społeczeństwo jest zróżnicowaną i często rozdzieraną konfliktami zbiorowością
- naród jest postrzegany jako jednolita całość, jako wspólnota, której wszyscy członkowie są braćmi bez względu na to, gdzie żyją i czym się zajmują
6. Socjogenne elementy osobowości:
1. KULTUROWY IDEAŁ OSOBOWOŚCI
wzór do naśladowania, model, wg. którego powinno się kształtować zachowanie, stanowi ucieleśnienie pożądanych cech w danej zbiorowości. Jest narzucany przez społeczeństwo w toku socjalizacji. Zależy od formacji społecznej, klasy społecznej (np. ideał człowieka
doskonałego, wszechstronnie rozwiniętego intelektualnie i fizycznie w starożytnej Grecji, ideał człowieka przedsiębiorczego, pracowitego, oszczędnego w okresie rozwoju kapitalizmu)
2. ROLE SPOŁECZNE
3.JAŹŃ SUBIEKTYWNA
zespół wyobrażeń o sobie. Zazwyczaj jest zespołem urojeń, fantazji kompensujących niepowodzenia w wykonywaniu ról społecznych. Wyznacza zachowanie w sytuacjach, w których jednostka znajduje się w konflikcie kilku ról i staje w obliczu rozbieżnych wymagań. Jest pochodzenia społecznego, organizuje pozostałe elementy osobowości, rozwija się pod wpływem oddziaływań rodziców, rodzeństwa, krewnych, znajomych
4.JAŹŃ ODZWIERCIEDLONA
zespół wyobrażeń, jaki wywarza każdy z nas na podstawie ocen otoczenia, na podstawie tego co sobie sami wyobrażamy, o tym co inni
sądzą na nasz temat. Jest to obraz naszej osoby, jaki spostrzegamy w „lustrze” zachowań innych ludzi wobec nas i naszych wniosków o tym, jak oni nas oceniają. Jest czynnikiem konformizmu społecznego, wpływa na nasze postępowanie wobec innych, ponieważ staramy się dostosować nasze zachowanie do wyobrażeń o tym, jak ktoś
nas ocenia.
7. Cechy grupy pierwotnej:
GRUPA PIERWOTNA. CECHY STRUKTURALNE
- względna trwałość
- bezpośrednie ( tzn. „twarzą w twarz”) kontakty
- mała liczebność
- nie wyspecjalizowany charakter kontaktów
- względna zażyłość uczestników
Członków grup pierwotnych łączą stosunki osobowe, nie rzeczowe
Stosunki osobowe – relacje, w których druga osoba jest wartością autoteliczną, czyli relacje z nią są celem samym w sobie
Stosunki rzeczowe – relacje, w których druga osoba ma wartość instrumentalną, czyli relacje z nią prowadzą do osiągnięcia jakiegoś celu
8. Cechy wiedzy potocznej:
- zbiór spostrzeżeń przypadkowych i osobistych
- fragmentaryczność, niespójność
- pochopność uogólnień
- apodyktyczność sądów, opinii
- wartościujący charakter
- upatrywanie przyczyn różnych zjawisk, procesów w celowych działaniach ludzi
- operowanie dychotomicznymi podziałami
- występowanie stereotypów
Grupa.2
1.Cechy wiedzy potocznej ( zaznaczyć)
- zbiór spostrzeżeń przypadkowych i osobistych
- fragmentaryczność, niespójność
- pochopność uogólnień
- apodyktyczność sądów, opinii
- wartościujący charakter
- upatrywanie przyczyn różnych zjawisk, procesów w celowych działaniach ludzi
- operowanie dychotomicznymi podziałami
- występowanie stereotypów
2.Cechy świadczące o spójności grupy
3.
Płeć biologiczna (ang. sex) – fizjologiczne i anatomiczne różnice między kobietami a mężczyznami
Płeć kulturowa (ang. gender) – psychologiczne, społeczne i kulturowe różnice między kobietami a mężczyznami
4.Dezintegracja osobowości ( jak powstaje)
5.Cechy grupy pierwotnej:
- względna trwałość
- bezpośrednie ( tzn. „twarzą w twarz”) kontakty
- mała liczebność
- nie wyspecjalizowany charakter kontaktów
- względna zażyłość uczestników
Członków grup pierwotnych łączą stosunki osobowe, nie rzeczowe
Stosunki osobowe – relacje, w których druga osoba jest wartością autoteliczną, czyli relacje z nią są celem samym w sobie
Stosunki rzeczowe – relacje, w których druga osoba ma wartość instrumentalną, czyli relacje z nią prowadzą do osiągnięcia jakiegoś celu
6. Sekta, grupa socjologów, czy można powiedzieć, że są grupą społeczną?
7. sposoby poznawania rzeczywistości socjologicznej ( nie wiem gdzie tego poszukać)
8. grupa terytorialna
ZBIOROWOŚĆ TERYTORIALNA
- skupiska zatomizowanych jednostek, których skład jest płynny i zmienny, co utrudnia tworzenie więzi społecznych
- ludzie mieszkają obok siebie i zaspokajają swoje potrzeby w obrębie tego samego obszaru geograficznego, ale nie czują się z nim, ani z sobą wzajemnie związani
- specyficzny stosunek do zamieszkiwanej przestrzeni polegający na braku związku emocjonalnego
Tak rozumiana zbiorowość terytorialna jest szerszą kategorią niż społeczność lokalna. Każda społeczność lokalna jest zbiorowością terytorialną, lecz nie każda
zbiorowość terytorialna jest społecznością lokalną
p.s Jakby ktoś miał odpowiedzi na te pytania, których nie miałam to napiszcie. : )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pati
Administrator
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:15, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
AD 2
SPÓJNOŚĆ GRUPY- stopień, w jaki grupa „trzyma się razem”
Wskaźniki spójności grupy
- brak głębokich podziałów i wyraźnie wyodrębnionych
podgrup
- przejawianie tych samych postaw
- uznawanie tych samych norm i wzorów zachowań
- wspólne działania
AD 4
SPOŁECZNE PRZYCZYNY DEZINTEGRACJI OSOBOWOŚCI
1. Uczestnictwo w kilku grupach społecznych narzucających jednostce
rozbieżne wzory zachowań, rozbieżne role i rozbieżne systemy
wartości
2. Uczestnictwo i dokonanie wyboru jako grupy odniesienia grupy
zdezorganizowanej, w których brak wyraźnie określonych kryteriów
ocen, brak pozytywnego ideału osobowości, grupy znajdującej się w
silnym antagonizmie z innymi grupami (np. grupa przestępcza)
3. Rozbieżność między elementami biogennymi i psychogennymi,
a wymaganiami roli społecznej
4. Systematyczna negatywna ocena powodująca rozpad jaźni
Subiektywnej
jeszcze sposoby interpretowania społeczeństwa
DEMOGRAFICZNY – społeczeństwo to populacja, zbiór jednostek o różnych cechach demograficznych (płeć, wiek, stan cywilny)
GRUPOWY – społeczeństwo to złożone z jednostek zintegrowane całości, spoiste zbiorowości (np. więzi łączące członków grupy, wspólnota majątkowa)
SYSTEMOWY – społeczeństwo to powiązany układ pozycji (statusów) i typowych dla nich ról (np. ojciec, matka)
STRUKTURALNY – społeczeństwo to sieć relacji międzyludzkich, nie konkretnych jednostek, lecz form, schematów odnoszenia się do siebie (np., małżeństwo, ojcostwo, braterstwo)
AKTYWISTYCZNY – społeczeństwo to konglomerat wzajemnie zorientowanych działań jednostek (np. wychowywanie dzieci, wspólne prowadzenie domu)
KULTURALISTYCZNY – społeczeństwo to matryca podzielanych przez zbiorowość znaczeń, symboli, reguł działania (np. sposoby odnoszenia się do siebie, regulacja urodzin, odpowiedzialność za osoby starsze)
ZDARZENIOWY – społeczeństwo to nieustannie zmieniająca się płaszczyzna zdarzeń, sytuacji społecznych ( zmieniająca się w ciągu doby, roku, płaszczyzna interakcji)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pati dnia Wto 20:18, 02 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eweliś
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:37, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Martuś... W gr 1. pytanie 4... chodziło że trzeba było tam dopisać np WZORY, a potem wartości, normy... nawet kiedyś był taki temat wykładu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kasiaczek
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:31, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
trzeba jeszzce dodać że w pierwszej grupie było pytanie jaki jest sposób badania który wymaga spotkania twarzą w twarz i to były chyba odpoiwedzi do zaznaczenia : ankieta, wywiad , eksperymenty i coś jeszcze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|