 |
www.wsplodz09.fora.pl Forum studentów Wyższej Szkoły Pedagogicznej 09/12
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plastyc
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 18:49, 07 Lut 2010 Temat postu: odp do pytan |
|
|
hej, wiemy juz jakie mieli pytania zaoczni i nie moge znalesc odpowiedzi do zadan o herbarcie i nowym wychowaniu. jak mozecie napiszcie tu odp na to i co jeszcze wiecie...
przypomnie jeszcze raz co bylo:
"- kalokagati-> wyjaśnić pojęcie
-7 sztuk wyzwolonych(wymienić je)
-etapy procesu wychowania wg. KANTA
-pytanie o Herberta,(na podstawie jego filozogii coś wyjaśnić, chodziło dokładniej o doktryne Herberta)
-ostatnie pytanie dotyczyło humanizmu i naturalizmu
(nowe wychoowanie)"
PS> jakie macie techniki na nauke tego wszystkiego ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez plastyc dnia Nie 18:50, 07 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kokainka
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 19:05, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
kalokagati ja znalazlam do tego pojecia tylko tyle "to starożytny ideał połączenia piękna duszy i ciałą, którego prekursorem był Platon" czy to starczy??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plastyc
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 19:28, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
moze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karo-lina
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:54, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
powinno starczyć. Można dodać jeszcze,że to był grecki ideał wychowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plastyc
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 21:08, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a odpowiedz na inne pytania....?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kozickaasia
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:14, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Słuchajcie jeśli jest szansa że my będziemy mieli to co zaoczni to.. próbujmy to opracować współnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kasiaczek
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:15, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
no cóż dochodze do wniosku że nasze notatki za skromne sa tutaj chhyba i ksiazeczka by się przydała ... ale poradzimy sobie jak zwykle 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
plastyc
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 22:27, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
wiec piszemy i rozwiazujemy!
7 sztuk wyzwolonych: gramatyka, retoryka, dialektyka, muzyka, arytmetyka, astronomia, geometria.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kozickaasia
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:48, 07 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
kalokagati:
Zasada harmonii – źródło ateńskiego ideału wychowania kalokagatii
(gr. kalos – doskonałość, pełnia rozwoju fizycznego, agatios – pełnia intelektualna; idealny rozwój fizyczny i intelektualny; harmonijny rozwój, ideał)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emka_89
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 18:50, 08 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a wie ktoś o co chodzi z tymi doktrynami Herberta??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kokainka
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 22:28, 08 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
jakie sa te etapy wg. kanta??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
edyta
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź / chodecz
|
Wysłany: Wto 13:10, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
1) kultywowanie
2) cywilizowanie
3) moralizowanie
Anomia (kultywowanie) – Zycie w świecie natury, poza światem wartości, wtedy dominuje przymus. Wraz ze wzrostem wychowanka zaczyna się :
Cywilizowanie (heteronomia) – postępowanie nasze jest wyznaczone przez określone prawa, realizujemy pod przymusem, ale jest to również oparte na własnym wyborze. Stopniowo od przymusu dochodzimy do swobody.
Moralizowanie – (autonomia) czyli etap, który nie wszyscy osiągają. Imperatyw kategoryczny – sama sobie uświadamiam powinności. Wewnętrzne uświadomienie przekonania, że tak a nie inaczej mam postępować. Na tym etapie przymus zanika, pojawia się wolność człowieka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aga1990lodz
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 14:15, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
ja znalazlam z herbarta tylko to
Układ ideowy
(z filozofii)
Cnota – całość celu wychowawczego
Moralność
Idea wewn. wolnośi – stosunek m-dzy względem i wolą
Idea doskonałości – harmonia m-dzy zdrowiem fiz. a duchowym
Idea życzliwości – wzajemna życzliwość, wyzbycie się uprzedzeń
Idea prawa – uznanie przepisów prawnych
Idea słuszności – adekwatność kary w stos. do przewinienia
Układ teoretyczny
(z psychologii)
Wyobrażenia – rzeczy są splotami ich cech
Doświadczenie – zdobywanie wiadomości o przyrodzie
Pamięć – zdolność do oddawania dawniej utworzonych szeregów wyobrażeń
Masy wyobrażeniowe – sploty wyobrażeń+szeregi wyobrażeń wraz z rozgałęziami
Obcowanie z ludźmi – poznajemy zasady życia w grupie i w społ.; zdobywamy wiedzę o kulturze
Zainteresowanie
Układ praktyczny
(wynika z ukł. teoretycznego)
Kierowanie – nadzór nad bieżącą aktywnością dziecka; organizowanie im czasu
Karność – powstrzymywać namiętnośći i unikać szkodliwych wybuchów; różne formy izolacji, kary cielesne w ekstrem. sytuacjach, wydalenie z domu/szkoły
Nauczanie wychowujące – nauczanie które wychowuje; nauczanie+wychowanie
Kształc. przyrodnicze – matem. i nauki przyrodnicze
Kształc. humanist. – nauka języków i historii
4 stopnie formalne
Tok nauczania (syntetyczny i analityczny)
All dyrektywy dot. nauczania, karania, wychowania itp.
Nauczanie przedmiotowe (=lekcje i klasy; system klasowo-lekcyjny) – ma prowadzić do osiągnięcia wiedzy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aga1990lodz dnia Wto 14:18, 09 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaulinaN
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:27, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
-ostatnie pytanie dotyczyło humanizmu i naturalizmu
(nowe wychoowanie)"
ma ktos?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aga1990lodz
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 14:55, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
to znalazlam
Zasady pedagogiki naturalistycznej (Jan Jakub Rousseau)
1. Dziecko rozwija się w sposób naturalny przechodząc przez pewną liczbę okresów rozwojowych, które następują po sobie w stałym porządku. Wychowanie powinno być dostosowane do tego rozwoju, nie może go wyprzedzać.
2. Dziecko rozwijające się ćwiczy swoje funkcje. W ten sposób przygotowuje samorzutnie następny okres rozwojowy. Nauczyciel powinien pozwolić dziecku na samodzielne uczenie się i ćwiczenie wtedy, kiedy będzie odczuwało potrzebę przyswojenia sobie wiadomości, dla których obudzi się jego spontaniczne zainteresowanie.
3. Ponieważ czynności dziecka, a zatem również uczenie się występują z chwilą pojawienia się potrzeby i zmierzają do jej zaspokojenia, zadaniem nauczyciela jest stwarzanie takich sytuacji, w których zjawiałyby się potrzeby uczenia się.
4. Dziecko nie jest istotą niedoskonałą ani człowiekiem w miniaturze. Jest ono przystosowane do specyficznych swoich warunków. Jego działanie dostosowane jest do potrzeb. Zadaniem wychowania jest zabieganie o utrzymanie specyfiki tych warunków, szanowanie potrzeb dziecka.
5. Każda jednostka różni się od innych, stąd wychowanie i nauczanie powinno być indywidualizowane
6. Jedyne dopuszczalne kary to tzw. kary naturalne, które są przykrym dla dziecka, ale naturalnym następstwem popełnionego błędu.
Pedagogika naturalistyczna stała się bazą nurtu Nowe Wychowanie. Wywarła ona znaczący wpływ na praktykę dydaktyczną i wychowawczą szkolnictwa europejskiego i amerykańskiego. W 1900 roku Ellen Key ogłosiła wiek XX wiekiem dziecka. Rozwinęła się wówczas nowa nauka o dziecku tzw. pedologia. Pojawił się również pajdocentryzm czyli kierunek pedagogiki wychodzącej od dziecka. W 1912 roku nastąpił strukturalny rozwój Nowego Wychowania.
Nowe Wychowanie to oddolne dążenie pedagogów praktyków do reformy ich pracy oraz nowego podejścia do relacji uczeń-nauczyciel.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PaulinaN
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:00, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
o tym herbercie to 3eba to wszysytko napisac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aga1990lodz
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 15:08, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
nie mam pojecia czy to co ja wstawilam to tylko tyle i czy o to dokladnie chodzi.
Ale to nie HERBERT tylko HERBART!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aga1990lodz
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 20:47, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
znalzłam krócej doktryny HERBARTA!
1)idea wewnętrznej wolności – polega na zgodności woli z oceną autentyczną – odrzucenie tego, co złe.
2)idea doskonałości – zachęca wolę do rozwijania swej siły, dążenie do tego, co dobre;
3)idea życzliwości – wymaga podporządkowania własnej woli, woli innych ludzi, wskazuje cechy jakościowe idei doskonałości.
4)idea prawa – nakazuje unikać sporów; wymaga szacunku do prawa;
5)idea słuszności – wymaga zadośćuczynienia krzywdy wyrządzonej drugim; naprawianie szkody;
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kokainka
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 21:05, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Myślę, że damy radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kozickaasia
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:22, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ale to jest tlko z ukąłduy ideowego... a gdzie jeszcze? Praktyczny i teoretyczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|